Wednesday 1 August 2007

Τρέντυ Λίτσα

Δυο λόγια της συμμαθήτριάς μου της Λίτσας στον θεολόγο μού έχουν μείνει στο μυαλό και δε λέω να τα χωνέψω. Τώρα θυμήθηκα και τη συζήτηση που ακολούθησε με αφορμή τη Λίτσα… Είχε πει ο θεολόγος ότι μετά το γάμο ό,τι και να συμβεί στον ένα από τους δύο συντρόφους, από άποψη υγείας ή αλλαγής επιφανειακής (πχ. εξωτερική εμφάνιση) ο άλλος αν τον αγαπάει πρέπει να υπομένει τα πάντα. Κάπως το ‘φερε η κουβέντα και πήγε στο σεξ η συζήτηση, δηλαδή αν ο σύζυγος μείνει παράλυτος, η σύζυγος δεν είναι λογικό να τον απατήσει; Ανάγκες θα έχει κι εκείνη! Ο θεολόγος δεν ήξερε τι να πει, τα ‘χασε παπάς άνθρωπος, και λέει τότε τη γνώμη της μια άλλη συμμαθήτριά μου: παντρεύεσαι τον άνθρωπό σου, την αγάπη σου για μια ζωή, και όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο έχεις υποχρέωση να του συμπαρασταθείς και όχι να κάνεις χειρότερα τα πράγματα! Και να τι είπε η (όχι και τόσο τρέντυ) Λίτσα… «Δεν υπάρχει περίπτωση, αν κάτι γίνει και ο άντρας μου δε θα μπορεί πια να με ικανοποιεί, θα τον χωρίσω αμέσως! Δε γίνεται να θυσιάσω αυτό το κομμάτι της ζωής μου για μια άτυχη στιγμή του άλλου!!» και μένουν όλοι στην τάξη άφωνοι… Ο δε παπάς είχε ανοίξει ένα λαγούμι και είχε κρυφτεί μέσα από τη σύγχυση και τη ντροπή του!

Μήνες αργότερα βρέθηκα με τη μεγαλύτερη ως τότε αγάπη μου στο αρχαίο κάστρο της Πάτρας και μιλούσαμε… Θυμηθήκαμε αυτή τη κουβέντα της Λίτσας και με ρώτησε τι θα έκανα αν πάθαινε ένα ατύχημα και αυτομάτως η σεξουαλική μας ζωή εξαφανιζόταν παντελώς. Προσπαθούσε να μου εκμαιεύσει μια απάντηση επικεντρωμένη στα δικά μου συναισθήματα, το γύριζε γύρω από το πώς θα ένιωθα σαν σύντροφος ενός σακάτη που δε μπορεί να κάνει σεξ πρώτα απ’ όλα! Θα ντρεπόμουν, θα τον λυπόμουν αλλά δε θα μου πήγαινε η καρδιά να τον αφήσω ωστόσο θα ικανοποιούσα τις ανάγκες μου αλλού…; Δεν άκουσα τις ερωτήσεις του εκείνη τη στιγμή. Τώρα, τόσο καιρό μετά, τις θυμήθηκα. Τότε και μόνο που μου ήρθε στο μυαλό η εικόνα του ως παράλυτου/ακρωτηριασμένου… κλπ το μόνο που ένιωσα ήταν μια βαθιά αγάπη και η ανάγκη να του σταθώ, να του συμπαρασταθώ αιώνια, να τον βοηθήσω να το ξεπεράσει και να αισθανθεί εκείνος καλύτερα, όχι εγώ. Εκείνος υποτίθεται έπαθε το ατύχημα για παράδειγμα, εκείνου η ζωή άλλαξε 180 μοίρες. Εμένα η μόνη μου λύπη ίσως ήταν που δε θα ξαναέκανα έρωτα μαζί του, όχι γενικώς. Αλλά το θέμα θα ήταν πάντα και μόνο εκείνος και το πόσο τον αγαπούσα.

Από τότε προσέχω πού και σε ποιους λέω «Σ’ αγαπώ». Όσο ερωτευμένη κι αν νιώθω, θέλει χρόνο αυτή η κουβέντα. Είναι περίπλοκη, εύκολο να την πεις, σε ξεγελάει πολλές φορές και ενίοτε σε πληγώνει κιόλας. Δεν είναι απλά ένα γλυκό, όμορφο ρομαντικό συναίσθημα. Όπως λέει το τραγούδι «η αγάπη δεν είναι μοναχά ένα βλέμμα, θέλει όλο το αίμα, δεν είναι μόνο ένα ΜΕΙΝΕ»… Με την ευρεία έννοια ίσως να μη μπορείς να χαρακτηρίσεις αλλιώς αυτό που αισθάνεσαι, να θες να το συμπυκνώσεις, να μη γράφεις πια ποιήματα και να μη κάνεις άπειρα κοπλιμέντα, να μη κοιτάς στα μάτια μόνο σαν υπνωτισμένος, να μη μπορείς να φιλήσεις, να θες ΚΑΤΙ να πεις. Το καταλαβαίνω και το ζω κι εγώ… Δε συγκρατείσαι, δε το ελέγχεις γιατι δε ΘΕΣ να το ελέγξεις! Παρασύρεσαι κι αφήνεσαι κι είναι ωραίο... Είμαι ευκολόπιστη κι εγώ γαμώτο, αλλά όταν λέω το σ’ αγαπώ θέλω να εννοώ αυτό που προσπάθησα να εξηγήσω προηγουμένως. Για μένα είναι η ανιδιοτελής και αφοσιωμένη αγάπη, το απόλυτο δόσιμο του εαυτού σου, της ψυχής σου. Όσο κι αν αλλάξουν τα πράγματα, από οποιαδήποτε άποψη, όσο άσχημος στραβός κουτσός κι ανάποδος αν γίνει, όσο κι αν ‘καεί’ από τη καθημερινότητα και τα βάσανα, όσο φοβητσιάρης κι αν είναι στην αρχή, να είσαι εκεί. Τότε νιώθω πιο θεά από τους θεούς. Μεγάλο χάρισμα να μπορείς να βλέπεις έτσι τον άλλον. Και η μεγαλύτερη ευτυχία να μην το αισθάνεσαι μόνο εσύ… Δεν είναι κι εύκολο.

18 comments:

snikolas said...

Είναι βέβαια πολύ διαφορετικό να λες απλά τι θα κάνεις αν σου τύχει κάτι, από το να σου τύχει πραγματικά και να πρέπει να αντιμετωπίσεις μια άκρως δυσάρεστη κατάσταση.

Είχαμε και εμείς έναν παπά κάποτε στο σχολείο. Ίσος από τους χειρότερους παιδαγωγούς που είχα ποτέ στο σχολείο.

Anonymous said...

Ο ακρωτηριασμός δεν είναι η μόνη αιτία... Η καθημερινότητα, το άγχος, η υπερβολική γνωριμία και έκθεση στον άλλο, πάντα φθείρει τις σχέσεις, αφαιρεί τον πρώτο ενθουσιασμό, τον αντικαθιστά απο μια γλυκειά εμπιστοσύνη, που πολλοί λένε αγάπη.

Διώχνει η αγάπη το σεξ; Πολλοί λένε πως ναι. Αλλοτε απότομα, αλλοτε σταδιακά.

Εκεί θέλει να επαναπροσδιορίσει κανείς πράγματα, να μπορέσει να δια-σκεδάσει - να διαλυθεί για να επανασυνταχθεί, και να ξανα-ανακαλύψει τον αρχικό του ενθουσιασμό.

Tradescadia said...

Πολύ όμορφο κείμενο...Έτσι είναι...Όταν αγαπάς αληθινά είναι ανθρωπίνως αδύνατο να ξε-αγαπήσεις. Ό,τι κι αν συμβεί...Καλημέρα και καλό μήνα!

s_k said...

μπραβο

το φτυαράτσι said...

Είσαι ερωτευμένη nakupenda μας και όλο μιλάς για την αγάπη;Πολύ ωραίο το post σου!Κουλό μας μήνα!

nakupenda said...

snikola... έχεις δίκιο, ποτέ δε μπορείς να είσαι σίγουρος. Μιλάμε εκ του ασφαλούς τώρα, όμως ξέρω τον εαυτό μου και δε πιστεύω να άφηνα κάποιον που αγαπώ αν εκείνος δε σταματούσε να με αγαπά..

ζαρα -is that you? ... δεν είπα ότι η αγάπη διώχνει το σεξ. Ίσα ίσα που δε το πιστεύω κιόλας. Όπως πιστεύω ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο από τη στιγμή που έχει φύγει ο ενθουσιασμός, να τον ξαναφέρεις... Είναι αυθόρμητο, εξ'ορισμού δε τον ΦΕΡΝΕΙΣ.

tradescadia... καλό μήνα! Ανθρωπίνως αδύνατο.. πωπω, κοίτα δύναμη όμως ε

fuzzy... γκράτσιε

φτυαράτσι... κουλό σου μήνα* όσο για ...το ... εεεχμ.. ναι.

par...alogos said...

Ο έρωτας και η αγάπη είναι να ζεις την στιγμή.
Και ίσως να προδιαθέσεις το μέλλον, αλλά όχι να το καθορίσεις...

*τι εννοείς: "όσο για ...το ... εεεχμ.. ναι." ???
:P

nakupenda said...

Ποτέ δε καθορίζω. Όλα είναι ρευστά.
Αλλά όταν βλέπω ζευγάρια που είναι για δεκαετίες μαζί και τρελά ερωτευμένοι σκέφτομαι ότι ίσως υπάρχει παντοτινή αγάπη. Μπορεί εγώ να μη τη ζησω, δε κυνηγάω τίποτα, όπως έρθουν, αλλά είναι ευχαριστο να ξέρω ότι υπάρχει κι αυτό κάπου εκεί έξω ;))

ΥΓ: ζω τη στιγμή, όπως λες :Ρ

Grigsgr said...

εγώ τι να πω τώρα. είναι όμως μια μεγάλη κουβέντα. πάντως νακου μου, κι εγώ μαζί σου είμαι. πιστεύω πως για να πείς στον άλλο οτι τον αγαπάς πρέπει να το νιώθεις πραγματικά αλλιώς καλύτερα να μην το πείς καθόλου. μπορεί να κάνεις τα πράγματα χειρότερα η καλύτερα όμως θα είναι μια οφθαλμαπάτη όλα.

Θερμεσιλαος said...

everybody says I love you του γούντυ άλλεν, γλυπόπικρο όπως η πραγματικότητα.
τι ειναι άραγε η αγάπη; σεξ χωρίς αγάπη; αγάπη δίχως σεξ;

Θ.
υγ. καλέ, γιατί πρέπει να συμπληρώνω αυτάτα γράμματα στα ξένα πριν δημοσιεύσω το σχόλιό μου;

nakupenda said...

grig... έγραψες ποίηση πάλι και δε το ξέρεις. (Ή μήπως το ξέρεις;)

Θερμεσίλαε... Αα! ο par...alogos θα την έχει δει τη ταινια σίγουρα. Θα τη ψάξω κι εγώ όμως :)

"τι ειναι άραγε η αγάπη; σεξ χωρίς αγάπη; αγάπη δίχως σεξ;"
Ωχ! Εγώ πρέπει να απαντήσω σε αυτά;;; Για τον καθένα μας είναι τόσο διαφορετικά. Η μέρα με τη νύχτα. Τα πάντα και το τίποτα.

ΥΓ: για να αποφευχθούν τα comment spam, διαφημίσεις και αυτοματοποιημένα συστήματα που αφήνουν άσχετα 'σχόλια' σε blogs... αν σας παιδευει το βγαζω. Έχει αρχίσει κι εμενα να μου σπάει λίγο τα νεύρα.

Anonymous said...

'αγαπαμε αληθινα οταν αγαπαμε χωρις λογο'. Δε θυμαμαι ποιος το ειπε, παντως ειναι μια μεγαλη αληθεια, και βοηθαει να καταλαβουμε την εννοια της αγαπης (αν και αν δεν το νοιωσεις δεν το καταλαβαινεις).
Κι εγω μαζι σου, την κοπελα που (θα) αγαπω δεν θα την αφησω οτι κι αν συμβει

par...alogos said...

Τις ταινίες του Γούντι [ο οποίος είναι ο αγαπημένος μου], τις έχω δει από 3 φορές την κάθε μία...

nakupenda said...

deninho 'αγαπαμε αληθινα οταν αγαπαμε χωρις λογο' τι μου λες τώρα!; Κι είχα μια υποψία... Σ'ευχαριστώ που μου την επιβεβαίωσες :))

παράλογε το Match Point μου άρεσε περισσότερο :)

par...alogos said...

Φυσικά,
αφού έπαιζε το Σκαρλετάκι!!!
:P

nakupenda said...

Τι λες τώρα... Ο Jonathan Rhys Meyers ήταν η πέτρα του σκανδάλου... Όπως και στο "Νησί" ο Ewan McGregor. Δε ξέρω ποιος κυκλοφορεί αυτές τις φήμες ότι η Σκάρλετ είναι όμορφη...... Αδικία στα αγόρια των ταινιών που ΤΥΧΑΙΝΕΙ να εμφανίζεται κι εκείνη :Ρ

Θερμεσιλαος said...

αγαπητή μου, οι ερωτήσεις ήταν ρηγτορικές, δηλαδή απευθύνονταν σε μένα. κερεις, προσωπικά, προτιμώ αντο του "σ' αγαπώ" το " σε χρειάζομαι ώστε να είμαι".
και πάλι καλές διακοπές με όλα τα συμπαρομαρτούντα.
Θ.
υγ. dradre, έγραψα ελπίζοντας να δημοσιευτεί το παρόν. προσωπικά θα προτιμούσα να γράψω "άνοιξε σουσάμι"..

ΠΥΓΜΑΛΙΩΝ said...

Αχ, δυσκολες κουβεντες αυτες καλη μου κι οποος τολμα να δωσει απαντησεις ετσι αοριστα, χωρις τεκμηρια εμπειριας, ικαζει και φανταζεται!

Καλα ειναι στα λογια ολα αυτα αλλα μεχρι αποδειξεως ειναι μονο λογια δεν νομιζεις;

Ξερεις εκ πειρας ομως ανθρωπους που θυσιασαν την ερωτικη τους ζωη για εναν ανωτερο σκοπο κι αν θες μπορω να στους εκμυστηρευτω. Μα κι ετσι ακομη δεν ξερω τι θα εκανα εγω...